سفیران اروپایی از بلاروس فراخوانده شدند
نوشته شده توسط : xmovies

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری آلمان، 'كاترین اشتون' هماهنگ كننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا، گفت: دولت های اروپایی سفیران خود در مینسك را برای مشورت به پایتخت های خود فراخواندند.

براساس این گزارش، اقدام اتحادیه اروپا در واكنش به درخواست بلاروس از لهستان و اتحادیه اروپا برای خارج كردن نمایندگان این كشورها از مینسك، انجام شده است.

دولت بلاروس در اعتراض به اعمال تحریم های جدید اتحادیه اروپا علیه این كشور، سفیران خود را در لهستان و بروكسل به كشور فراخوانده بود.

تحریم های جدید اعمال شده از سوی اتحادیه اروپایی علیه بلاروس ، ممنوعیت سفر به اروپا برای 21 قاضی و پلیس این كشور و همچنین یك تاجر را شامل می شد.

بدنبال اعمال این محدودیت های سفری، دولت اسلوونی خواستار مستثنی شدن یك تاجر بلاروسی شد كه این درخواست بخاطر اینكه تاجر لهستانی حامی مالی الكساندر لوكاشنكو رییس جمهور بلاروس بوده، با مخالفت شدید لهستان روبرو شده و این كشور خواستار تشدید تحریم ها علیه مینسك شد.

اتحادیه اروپایی بدنبال این بود كه تحریم های سفری شامل حال حامیان مالی و اقتصادی لوكاشنكو نیز باشد.

وزیر امورخارجه آلمان نیز بدنبال تصمیم دولت بلاروس، انزجار خود را از این اقدام اعلام كرد و افزود: اقدام علیه لهستان و همینطور اتحادیه اروپا، مساوی با اقدام علیه آلمان است.

گیدو وستروله، افزود: لوكاشنكو آخرین دیكتاتوری است كه در اروپا داریم و مطمئنا اتحادیه اروپا نخواهد گذاشت كه وی موجب تفرقه در این اتحادیه شود و یا آن را بترساند.

اروپام ** 2051** 1701** 1597





:: برچسب‌ها: نیکون ,
:: بازدید از این مطلب : 439
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 1
|
مجموع امتیاز : 1
تاریخ انتشار : چهار شنبه 10 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: